Trasa na 40 km
RYCHLEBSKÁ 7-20-30-40-50

Jedna z nejnáročnějších tras vede ze Střelnice kolem bývalého zajateckého tábora a Hraničního potoka k Hájovně u Hoštického potoka (kontrola č. 1). Dále budete pokračovávat ke Kamennému mostu a prudkým stoupáním na rozcestí Vysoký kámen. Mimo trasu, asi 300 m od rozcestí, se nachází krásná vyhlídka na Javorník a jeho blízké okolí, stejně jako na Otmuchowské a Nyské jezero na polské straně. Určitě vám doporučujeme spočinout na tomto místě po náročném výstupu a pokochat se výhledem. Trasa pak pokračuje pod Bílou Skálu (kontrola č. 2), ke Třem lípám a dále na Růženec (kontrola č. 3). Tuto již zaniklou osadu, ve které před rokem 1945 žilo 47 lidí ve 12 domech připomíná informační cedule ve tvaru kříže - jako memento časů minulých (vzdálen od kontroly cca 300 m). Trasa dále pokračuje na Borůvkovou horu v nadmořské výšce 899 m n.m. (kontrola č. 4 + občerstvení). Borůvková hora, na které se za minulého režimu scházeli čeští a polští disidenti, je významnou turistickou křižovatkou česko-polského pomezí a nachází se na ní veřejně přístupná rozhledna s výškou 25 m. Výhled z ní rozhodně stojí za vyšlápnutí 155 schodů navíc :o) Trasa pak pokračuje do obce Travná (kontrola č. 5) a dále na Černý kout (kontrola č. 6), dávnou kupeckou stezku ze Slezska do Kladska. Zhruba 0,5 km pod Černým koutem odbočíte z modré turistické značky doleva na vlastní značení, které vás povede cca 6,5 km lesní cestou až k zelené turistické značce. Cestou minete Reslův kříž, překročíte cyklostezku a projdete kolem Langerové paseky. Prosíme bedlivě sledujte tištěné propozice a cedulky na stromech s označením "R 40", které vás tímto úsekem povedou. U Šálkova pomníku sejdete ze zelené turistické značky na červenou směrem* na zříceninu středověkého hradu Rychleby (kontrola č. 7). Přes Račí údolí, s kouzelně opravenou Tančírnou, následně dojdete k nám na Střelnici.

* změna trasy oproti minulým ročníkům (!!!)

Propozice trasy naleznete ZDE  (posledních cca 500 metrů vede přes louku zpátky ke Střelnici po vlastním značení. Tento úsek není možné v mapách.cz zaznamenat :o)

Zpět na stránku věnovanou trasám