Trasa na 40 km

RYCHLEBSKÁ 7-20-30-40-50

Trasu R40 naleznete ZDE na serveru mapy.cz,
nebo si ji můžete pohodlně otevřít ve svém telefonu pomocí QR kódu níže.

Posledních cca 500 metrů vede přes louku zpátky ke Střelnici po vlastním značení.

Jedna z nejnáročnějších tras vede po turisticky značených cestách, vlastní značení používáme jen na výjimečně nepřehledných úsecích. Přesto dbejte zvýšené opatrnosti - terén je nepřehledný vlivem polomů a neustálé těžby v lese. Upozorňujeme, že konečná podoba trasy prošla několika úpravami, změny jsou v textu vyznačeny červeně.

Trasa vede ze Střelnice kolem bývalého zajateckého tábora a Hraničního potoka k Hájovně u Hoštického potoka (kontrola č. 1). Dále budete pokračovávat ke Kamennému mostu a prudkým stoupáním na rozcestí Vysoký kámen. Mimo trasu, asi 300 m od rozcestí, se nachází krásná vyhlídka na Javorník a jeho blízké okolí, stejně jako na Otmuchowské a Nyské jezero na polské straně. Určitě vám doporučujeme spočinout na tomto místě po náročném výstupu a pokochat se výhledem. Trasa pak pokračuje pod Bílou Skálu (kontrola č. 2), ke Třem lípám a dále na Růženec (kontrola č. 3). Tuto již zaniklou osadu, ve které před rokem 1945 žilo 47 lidí ve 12 domech připomíná informační cedule ve tvaru kříže - jako memento časů minulých (vzdálen od kontroly cca 300 m). Trasa dále pokračuje na Borůvkovou horu v nadmořské výšce 899 m n.m. (kontrola č. 4 + občerstvení). Borůvková hora, na které se za minulého režimu scházeli čeští a polští disidenti, je významnou turistickou křižovatkou česko-polského pomezí a nachází se na ní veřejně přístupná rozhledna s výškou 25 m. Výhled z ní rozhodně stojí za vyšlápnutí 155 schodů navíc :o) Trasa pak pokračuje do obce Travná (kontrola č. 5) a dále na Černý kout (kontrola č. 6), dávnou kupeckou stezku ze Slezska do Kladska. Zde cesta odbočuje doleva a pokračuje kolem chaty pod Černým koutem až k rozcestníku U Buku. Odtud pokračuje po žluté turistické značce na Roveň, kde přechází na červenou turistickou značku směrem na Nové Vilémovice, Červený Důl a Račí údolí až k rozcestníku Kaštanová alej. Odtud budete pokračovat ke zřícenině středověkého hradu Rychleby (kontrola č. 7), Čertovým kazatelnám (odkud je pěkný výhled do okolí) až ke kapličce sv. Antonína s pitným pramenem. Zhruba 200 m pod kaplí na silnici se trasa propojuje s R7 a R50 a dále vede po vlastním značení až na Střelnici.

Zpět na stránku věnovanou trasám

© 2017 Rychlebská 50, z.s. Javorník | E-mail: rychlebska@seznam.cz | Fota - M. Šos, P. Pavlíček, P. Šaj a archiv Rychlebská 50
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!